زمستون

یک قدم مانده به...

زمستون

یک قدم مانده به...

 

روز کودک بر همه مبـــــــــــــــــــــــــــــــارک 

 

روزی...

خانه ات در آسمانها نیست

همین جاست

روی زمین  

 

ساده ترین و بی پیرایه ترینشان

به زیبایی هندسی یک مکعب 

  

دور از تو، قطره های سرگردان، را هم مهمان دریای کرمت می کنی؟  

 

 

good mornning

هر صبح بهاری دیگر است
اگر باورتان در تاریک ترین نقطه شب جا نمانده باشد 

 

 


هر صبح بهاری دیگر است
حتی اگر بهار نباشد  

  

فیه ما فیه

لقد صدق الله رسوله الرویا بالحق لتدخلن المسجد الحرام ان شاء الله.(1)

همه می گویند که در کعبه در آییم، بعضی می گویند ان شاءالله در آییم. اینها که استثنا می کنند عاشقند، زیرا عاشق خود را بر کار و مختار نبیند؛ بر کار معشوق داند. 

 

«گر خدا خواهد» نگفتند از بَطر

پس خدا بنمودشان عجز بشر.

ترک استثنا مرادم قسوتی است،

نی همین گفتن که عارض حالتی است.

ای بسا ناورده استثنا به گفت

جان او با جان استثناست جفت.(2)  

 

اما آنکه معشوق بگوید ان شاء الله آن نادر است. حکایت ان غریب است. غریبی باید که حکایت غریب بشنود . تواند شنیدن.  

 

سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد؟

ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود (3)  

 

خدا را بندگانند که ایشان معشوقند و محبوبند. حق تعالی طالب ایشان است و هر چه وظیفه عاشقان است او برای ایشان می کند و می نماید. همچنانکه عاشق می گفت ان شاءالله برسیم، حق تعالی برای آن غریب آن شاء الله می گوید.  

 

شیفته ی شیفته ی خویش بود

رغبتی از من صد از او بیش بود.(4) 

 

1.       فتح-27

2.       مثنـــــوی

3.       دیوان حافظ

4.       مخزن الاسرار

5.       شهادت امام باقر العلوم بر همه شیعیان تسلیت باد.

F=m.a

 

 

خانم کاظمی گفت:

...وقتی موشک فضایی از جو و جاذبه زمین گذشت، و برایند نیروهای وارد بر آن صفر شد، کلاهکش جدا می شود و کلاهک بدون موتور با سرعت ثابت روی خط مستقیم حرکت می کند و اکتشاف...

 

فکر کردم چیزهایی هستند که آدمی رو به مرحله ای می رسونند که برای حرکت از جاذبه ها رها می شن؛ بی هیچ مقاومت خارجی! در خط مستقیم رو به جلو! بدون صرف هیچ نیرویی!

این چیزها چیستند؟ اصلا هستند؟   

 

 

 

  

·          در ربایید این چنین نفحات را

·          کلاهک بی معرفت! اینطور نیست؟

·          هر جا هستی روزگارت خرم خانم کاظمی.

۰/۷۵

 

من هستم.

هستی هرگز نمی تونه از نیستی به وجود بیاد

                                                من هستم، من بودم.

و هستی هرگز نمی تونه هیچ بشه، عدم بشه

                                                من هستم، و خواهم ماند. 

 

تو هستی. و ایمان به تو آرامش بخشه.

            ایمان به دانایی تو

            ایمان به قدرت تو

            ایمان به مهربانی تو...  

 

حتی لحظه هایی که از درک "چرا" ها عاجزم، باز در اعماق وجودم حس می کنم

نداشتنت چه وحشت انگیزه.

راه کمال راهیست به سوی

زیبایی 

 

 

دانایی 

 

 

نیکویی 

 

 . 

 

 

«دکتر الهی قمشه ای»