زمستون

یک قدم مانده به...

زمستون

یک قدم مانده به...

عشق، اتصال به قدرت درون

زمانیکه عشق را می رانید نه تنها خودتان بلکه قلب دیگران را هم جریحه دار می کنید. دوست داشتن ریسک بزرگی است اما بهانه ای برای نامهربان بودن با دیگران نیست. هرگز از گذشته خود به عنوان بهانه ای برای رفتار امروز خود استفاده نکنید. 

عشق آزرده نمی سازد. وقتی عشق ورزیدن را متوقف کنید آزرده می شوید. وقتی عشق می ورزید در درون خود احساس شور و نشاط می کنید عمیق ترین آسیب روانی در زندگی شما زمانی بوجود می آید که عشق خود را از دیگران دریغ کنید. 

 

 

«باربارا دی آنجلس»  


 

زجر مدام

 

  کسانیکه از گذشته درس نمی گیرند، محکوم به تکرار دردها هستند. 

 

«؟» 

 

  

سنگ لوحی باش، عاری از هر تعصبی

آنگاه شاید دریابی که حقیقت چیست

از حقیقتی که می یابی حیرت می کنی

در جایی مکتوب نبوده و به واژه در نمی آید. 

 

 

   

  

 

 

«اوشو-عارف هندی»  

 

اینو یکی که تو گذر زندگی وایستاده بود می گقت:

زندگی آسایش نیست؛ 

          آرامــش نیست؛

 

زندگی آزمایـش است. 

 

 

 

جای زندگی تو زندگیه 

آدمای زندگی رو که نمی شه عوض کرد؛ 

باید یه فکری بحال راس و ریس کردن خودت باشی... 

 

  

  

روزگار همین طوریه نه میشه ازش ایراد گرفت نه میشه بهش نظر داد اون کار خودشو میکنه وبه این توجه نمیکنه که چی برای ماخوبه . فقط ماباید توفکر تغییر واصلاح وبهتر شدن اون باشیم .همین .البته توکل وصبروتلاش هم نباید یادمون بره  

 

 

 

از کجا؟!

زمستون شده. و همه جا سفید... پیاده روها خونه ها درختا... آدما ساکتن و ماشینا کند. و من این کندی و سکوت رو دوست دارم و برف هر چی سنگین تر و درشت تر بباره قشنگ تره. دلم می خواد آدم برفی بسازم درست هم قد خودم. دو تا دکمه ی بزرگ بذارم جای چشاش و با نخ کاموا یه لبخند بزرگ بکشم تو صورتش بعد شال گردنمو بندازم دور گردنش. هر سال آدم برفی درست می کنم اما هیچ وقت هم قد خودم نبود. خیلی چیزا هست که می خواستم انجام بدم علاقه دارم یاد بگیرم ادامه شون بدم... 

 

هر چی بیشتر می خونم بیشتر می فهمم نمی دونم. نمی دونم واقعا می خوام چیکار کنم... برای شغل. و چه درسی رو ادامه بدم؟ گاهی زیر درستی تصمیمایی که به سرعت گرفتم می مونم.   

باید بیشتر بشناسم

خودم رو

_ 

 

ندونستن خیلی بده یه حس بد. که به استقبال یه چیز مبهمی می ری که تجربه ش رو هم نداری و نمی دونی چی می شه و اگه ندونی شاید کاری کنی که بی بازگشت باشه و من نمی خوام به راه بی بازگشت برم.

   

 

خیلی چیزا هست که نمی دونم. که باید یاد بگیرم. کتابای زیادی هست که باید بخونم...